Ruim 300 medewerkers werken dagelijks met hart en ziel aan kwalitatief goed onderwijs voor ruim 3000 leerlingen. We geven- en krijgen- veel ruimte om onze eigen verantwoordelijkheid te nemen over ons werk. Dat maakt dat we samen gaan voor onderwijs en een organisatie die morgen nog beter zijn dan vandaag!
De bestuurder draagt de eindverantwoordelijkheid voor de gehele organisatie en de totale beleidscyclus.
Bestuurder
Het toezichthoudend en controlerende orgaan, dat gevraagd en ongevraagd adviseert en de klankbordfunctie voor de bestuurder (CvB) vervult.
Deskundigheidsgebied: bestuurlijke verhoudingen, governance en legal
Voorzitter RvT en lid Remuneratiecommissie RvT
Deskundigheidsgebied: onderwijs(management) en finance
Lid RvT en voorzitter Auditcommissie RvT
Deskundigheidsgebied: finance, inkoop, huisvesting en duurzaamheid
Lid RvT en Auditcommissie RvT
Deskundigheidsgebied: digitaliseren en innovatie
Lid RvT en voorzitter commissie Onderwijskwaliteit, Innovatie en Identiteit RvT
Deskundigheidsgebied: finance, bestuur en verandermanagement in het maatschappelijk domein
Lid RvT en Auditcommissie RvT
PENTAKANTOOR
Het kantoorteam bestaat uit adviseurs en medewerkers voor ‘mens & werk’, ‘onderwijs & kwaliteit’, financiĆ«n, facilitair, ICT, communicatie en huisvesting. Bestuurder, schoolleiders en adviseurs vormen samen het beleid en geven daaraan uitvoering.
SCHOOLLEIDERS
De schoolleiders geven leiding aan hun schoolteams en zijn daarin integraal verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid en onderwijs op de scholen.
MEDEZEGGENSCHAPSRAAD (MR)
Bij het opstellen van het schooleigen beleid is er inspraak van de MR nodig.
GEMEENSCHAPPELIJKE MEDEZEGGENSCHAPSRAAD (GMR)
Bij medezeggenschap op het organisatiebrede (Penta-)beleid is de centrale (P)GMR (= personele gemeenschappelijke medezeggenschapsraad) betrokken.